In en om Ubud

14 juli 2018 - Ubud, Indonesië

Vandaag zijn we op pad geweest met Wayan in en om Ubud. In de stromende refen waren we als eerste bij de rijstvelden. Prachtig, al die groene terrassen! We zijn er soorheen gelopen en dat was best een uitdaging in de regen, met al die modder en ik, als verantwoorde moeder, als enige op teenslippers😬. Het leek soms meer op een teambuilding (elkaar helpen, op elkaar wachten) dan op een ontspannen wandelingetje. Vervolgens in de auto op weg naar de Kumililir koffieplantage. Heel leuk ontvangen en uitleg gekregen over allerlei planten/bomen (ginseng, cacao, vanille, chili, gemberwortel; leuk om nu eens te zien hoe alles in het ècht groeit!) en over de bijzondere koffie die ze daar maken van de uitwerpselen van de civetkat (lewang-koffie). Inmiddels ook droog en zelfs een waterig zonnetje dus daar ook nog op een grote schommel gezeten, héél gaaf!

Vervolgens naar een waterpaleis waar nauwelijks toeristen komen. Heel mooi en ook nog even een bad genomen (mannen en vrouwen gescheiden😊). Bijzonder ook om te horen dat de banjan-bomen alleen maar op heilige plaatsen groeien...

Even lekker lunchen (beetje jammer van die rode chilipeper die ik voor paprika aanzag in mijn soep... ) en toen naar de waterval. Dat was erg druk en toeristisch, wat mij betreft niet echt de moeite waard. Nog even kort een houtsnijwerkatelier bezocht en toen weer lekker naar huis.

Jammer dat het hier nu natter en kouder (27 gr) is dan in NL maar ach, het zij zo. Blijft de komende dagen helaas ook zo. Morgenochtend wrs om 02:30 Mt Batur beklimmen om daar de zonsopgang te zien, ben benieuwd!

1. Robian:
    14 juli 2018
    Wow! Wat een avonturen! Die slippers, dat had de rest van verantwoordelijk moeders ook kunnen gebeuren😜
  2. Joop:
    17 juli 2018
    die sarong staat je goed, broer, ik zou alleen een andere kleur kiezen.. Oranje misschien?