Jimbaran

23 juli 2018 - Jimbaran, Indonesië

Vanwege de hoge golven dus besloten om ipv naar de Gili’s (nu dus onbereikbaar over het water) maar weer terug te gaan naar het grote eiland Bali, en wel naar het schiereiland dat helemaal in het zuiden ligt, Bukit. Mooi huis via airbnb gevonden in Jimbaran dus die kant op. ‘S Ochtends op tijd op het strand voor de boot, hele dreigende lucht met mooie regenboog maar toch prima en rustige overtocht gehad, duurt ongeveer 30 min.

Daarna via hoofdkantoor van Scoot want we kregen netjes ons geld terug van de geannuleerde boottocht. Vervolgens met taxi speurtocht naar ons nieuwe huis maar eenmaal gevonden helemaal gelukkig want prachtig! Rest vd dag lekker zeemmen, chillen en hangen, vakantiedagje op vakantie zeg maar😊.

Wel uitgebreid boodschappen doen want ook weer toe aan thuis eten en zelf koken, heerlijk!

De volgende ochtend werden er weer 3 scooters afgeleverd en zijn we naar Balangan beach gereden. Daar genoten van prachtige, wilde zee met hoge golven, mooie onderwaterwereld tussen de rotsen bij eb (heremietkreeftjes, zeeslakken, zeesterren, visjes, schelpdieren, zeeegels etc). Op zitzakken liggen luieren, spelen in de zee en bij sunset naar een prachtig surfersbarretje verkast met een vuurtje, bbq on the beach en heel relaxed sfeertje.

Vervolgens in het donker terug met de scooters (best spannend😬) en opgehaald met taxi om naar restaurant te gaan. Heel bijzondere ervaring, op het strand, zelf je vis uitkiezen en live muziek aan je tafel. Kevin in een enorme lachkick vanwege het absurde van deze hele ervaring🤣.

Weer netjes naar huis gebracht en weer heerlijk in onze superbedjes geslapen!

Morgen gaan we hier de omgeving verder verkennen....