Genieten in het paradijs én kink in de kabel...

20 juli 2018 - Nusa Lembongan, Indonesië

Wát een heerlijk en prachtig eiland is Nusa Lembongan en het eronder ligende Nusa Ceningan! Vandaag hebben we scooters gehuurd en zijn we het eiland gaan verkennen. Heleen en Kaylee zaten voor ‘t eerst van hun leven op een scooter maar gelukkig wende het redelijk snel. Blijft echter best spannend hier met links rijden, toeteren voor de bochten, steile hellingen omhoog en naar beneden enzo.... Loïs en Maud achterop en zij mochten op afgelegen stukjes ook even zelf rijden.... dat was natuurlijk helemaal de bom!

Zo zijn we eerst naar Dream beach (mooi maar niet heel bijzonder) en Devil’s tear (prachtig natuurgeweld met enorme golven die op de kust beuken en hoog opspatten; zie filmpje) gereden. Daarna helemaal naar het noorden gereden, naar mangrove point. Heerlijk rustig, prachtige mangrove (Kaylee en Kevin hebben er nog een boottochtje doorheen gemaakt) en leuke stekjes om even wat te drinken.

Vervolgens via de gele hangbrug over naar het zuidelijk gelegen eiland Nusa Ceningan gereden en daar op een idyllisch plekje zitten lunchen en in de zee geschommeld en gespeeld. Zo’n paradijselijk gevoel in dat onwaarschijnlijk heldere water waar je je tenen op de bodem kunt zien, kleine visjes ziet wegschieten etc...

Vanaf daar nog naar Secret beach (mooi en echt verscholen) gereden en toen via een onverhard en kuilerig weggetje het rondje op Ceningan afgemaakt weer terug naar de gele brug, best spannend soms😊.

Gedurende de dag werd duidelijk dat de boten van en naar de Gili’s (onze laatste verblijfplaats in een villa op het strand in een zo mogelijk nóg paradijselijker omgeving) tot en met 25/7 niet varen. Wij zouden 22-26 juli daar zijn dus gaat ‘m niet worden helaas.... Dus teleurstelling even verwerken en met een plan B aan de slag.

Nu kunnen we waarschijnlijk zondagochtend vroeg met een van de weinige boten (want er wordt ook nog niet gevaren tussen Bali en Nusa Lembongan; je merkt hier nu ook dat voorraden opraken, pinautomast leeg is etc) terug naar Bali om daar onze laatste dagen op het onderste schiereiland door te gaan brengen. Heb daar inmiddels weer een heel gaaf huis via airbnb kunnen huren dus hopen dat dat allemaal wel lukt! We houden jullie op de hoogte....